Експлуатація акумулятора взимку – тема, яка завжди актуальна для водіїв. Проблема зимової служби АКБ полягає в чутливості батареї до зовнішньої температури. Чим більший холод надворі, тим швидше батарея втрачає заряд, а відновлюється повільніше.
Завдання автовласника – полегшити зимовий режим роботи акумулятора, тоді служити він буде довго і безвідмовно. Для цього достатньо виконувати кілька простих, але ефективних правил. Отож, про все по порядку.
Чому акумулятору зимою працювати важче
Зимою акумулятор, особливо вже не новий, потребує регулярної зовнішньої підзарядки, оскільки не завжди може отримати необхідний заряд від генератора при працюючому двигуні. Це відбувається з двох причин.
- Струм в АКБ виробляється внаслідок хімічних реакцій, швидкість яких залежить від навколишньої температури. З її пониженням батареї слабше і повільніше акумулюють заряд. А при коротких зимових поїздках генератор просто не встигає компенсувати заряд до штатного рівня.
- Зимою збільшується кількість працюючих в авто енерговитратних приладів: опалення, кондиціонер, обігрів сидінь і вікон, ввімкнені при русі ближні і ходові вогні. Відтак падає напруга в бортовій мережі. А при русі в міському циклі на малих оборотах, коли генератор працює упівсили, напруга може впасти до критичного рівня і АКБ взагалі перестане заряджатись.
Тому перше зимове правило – регулярно перевіряти і дозаряджати АКБ, не допускати його розряду нижче встановленого інструкцією нормативу!
Основні правила експлуатації акумулятора взимку
До зимового періоду АКБ треба підготувати, виконати наступні заходи.
1. Виявлення та усунення несправностей.
Перевіряють всю електромережу авто – цілісність проводки, стан генератора тощо. Зачистка клем від бруду, окису та корозії.
2. Перевірка густини електроліту
Рівень густини електроліту напряму впливає на ємність, а відтак на ресурс АКБ. Взимку цей показник має бути трохи вищий літнього. При низькому показнику долити електроліт з підвищеною густиною, при зависокому – розвести його до норми дистильовано водою.
3. Ізоляція АКБ від холоду
При суворих зимах акумулятор варто утеплити негорючим матеріалом. Утеплення буде доречним у випадках, коли доводиться робити тривалі зупинки і виключати мотор, а також при тривалих поїздках у сильні морози, бо АКБ може замерзнути прямо на ходу.
В зимовий період важлива техніка запуску двигуна. На холоді навіть при короткочасному і холостому ввімкненні АКБ інтенсивно віддає свій заряд. Кілька невдалих спроб запуску двигуна можуть повністю розрядити батарею.
Уникнути цих оказій поможе дотримання простих правил:
- перед запуском виключити в авто всі споживачі енергії;
- якщо завести двигун відразу не вийшло, кожну наступну спробу робити не раніше як через 10-15 сек., тоді АКБ зможе частково відновити заряд;
- якщо двигун не завівся після 3-4 спроби, силувати АКБ далі не варто, скоріш за все виною є якась інша несправність.
Зробити повну діагностику акумулятора і правильно підготувати його до роботи взимку допоможуть в нашому автосервісі, наші майстри завжди нададуть професійну допомогу і пораду.