Дотримання правил технічного обслуговування та експлуатації акумулятора – це те, що зможе забезпечити його довгу та безвідмовну службу на вашому авто.
Правила ці нескладні і доступні до виконання навіть для водіїв-початківців, а ефективність їх перевірена практикою.
Головне правило, яке слід не забувати, – навіть самий досконалий акумулятор потребує уваги та догляду, тоді він вряд чи зможе засмутити свого господаря неприємними сюрпризами.
Основи експлуатації акумулятора
В основі правильного використання та збереження належного потенціалу всякого автомобільного акумулятора лежить постійний контроль та підтримання в штатному режимі зарядженості його батарей. Розглянемо, що для цього необхідно робити.
Перевірка напруги на клемах
Необхідно регулярно, через кожні 2-3 місяці, перевіряти стан напруги на клемах АКБ. Це треба робити і у разі нормальної, на перший погляд, роботи батареї. Бо навіть при незначному падінні напруги нижче штатного рівня акумулятор хоч і буде крутити стартер, однак така робота призводитиме до постійного «недозаряду» батареї. Ступінь її зарядженості буде понижуватися пропорційно терміну експлуатації до втрати працездатності.
Напругу слід перевіряти в режимах працюючого і вимкненого двигуна, так можна відстежити витік енергії в електрообладнанні авто. В кожному разі, при «недозаряді» батарей, їх невідкладно слід підзарядити.
Відключення АКБ при тривалих стоянках авто
Всякій батареї властиве поступове саморозрядження на простої без роботи, яке може складати до 14% її ємкості за місяць. Добавте до цього ще витік струму через систему електрообладнання, і АКБ зможе втратити стільки заряду, що не здатна буде завести двигун.
Тому у разі тривалого простою автомобіля слід відключити акумулятор від бортової мережі задля уникнення повного розряду батарей. Важливо не допускати глибоких розряджень, більш як в 40-50% ємкості АКБ, – після кількох таких оказій вона може втратити здатність до повної зарядки від генератора.
Контроль і підтримання рівня електроліту
При роботі всіх АКБ втрачається якась частина води з електроліту, і це нормальний процес. Однак при значному зниженні рівня електроліту в ньому зростає концентрація кислоти, підвищуючи його густину до критичної межі, а це сильно виснажує ресурс батареї.
Тому треба періодично, не рідше як 1-2 рази в місяць, перевіряти рівень електроліту в батареях. Поновлюють його доливанням дистильованої води. Потім слід перевірити ступінь зарядженості батареї й, за потреби, – підзарядити. Важливо знати, що при зарядці рівень електроліту дещо підвищиться.
Проблеми з електролітом більше характерні для свинцево-кислотних, «обслужуваних» АКБ. В сучасних «не обслужуваних» батарей нема потреби доливати воду, бо технологічно не передбачено її випару назовні. Однак це не убезпечує від всяких нештатних ситуацій, і випадки коли вода все ж випаровується із банок таки трапляються. В такому разі доведеться купляти новий акумулятор. Або ж – спробувати відновити старий.
У кожному разі пам’ятайте – вирішення всяких технічних проблем краще доручити професіоналам. Майстрам нашого автосервісу під силу любі неполадки, вони завжди допоможуть вернути вашому АКБ повну дієздатність.