Який би не був досконалий автомобільний акумулятор з часом він виробляє свій енергетичний ресурс. Знижується його ємність, все частіше і швидше він розряджається, а згодом і зовсім перестає працювати. А буває, що далеко не старий іще акумулятор слабне раптом, ледве крутить стартер і не здатен вже мотор завести.
В кожному разі не варто поспішати списувати такі АКБ. Зверніться в автосервіс, де є необхідне обладнання для відновлення акумуляторів і фахові спеціалісти, що повернуть їм повну і тривалу працездатність.
Завчасний вихід АКБ із ладу обумовлений здебільшого порушенням умов їх експлуатації та режимів зберігання. Коли буває потрібен ремонт акумуляторів, як усунути їх неполадки і придати батареї нове життя, розглянемо в цій статті.
Основні несправності акумуляторних батарей
Діагностика акумуляторів дозволяє виявити причини, що призводять до втрати їх працездатності. В основному вони пов’язані з несправностями пластин батареї.
Сульфатація пластин
Сульфатація – найбільш часта несправність пластин, характерна для старих АКБ. Простіше кажучи, це осадження на поверхні пластин кристалів сірчаної кислоти, що призводить до зменшення площі утворення зарядів. При цьому зростає електроопір в банці, вона починає перегріватись і виходить з ладу.
Ознаки сульфатації – швидке розрядження і перегрів банок АКБ. Ремонт акумуляторів в таких випадках можливий при використанні спеціального обладнання для підзарядки з функцією десульфатації.
Замикання пластин
Замикання пластин зустрічається здебільшого в якійсь одній з банок акумулятора. Така банка інтенсивно гріється з википанням електроліту і повністю виключається з роботи.
Ознаки замикання – мутний електроліт в банці, при подачі на батарею напруги в 14В, така банка починає закипати.
Наслідки замикання пластин усунути вдасться лише в умовах спеціалізованого автосервісу. Грамотне обслуговування акумуляторів з такими неполадками під силу підготовленим і досвідченим майстрам на спеціальному обладнанні. Однак в кожному разі для клієнта це обійдеться значно дешевше, ніж купляти новий аккумулятор.
Руйнування і осипання пластин
Причина осипання пластин – недостаток електроліту в банці або ж його зависока густина. Довге збереження АКБ без підзарядки, а особливо в холодних умовах, теж може призвести до руйнування і осипання пластин.
Об’єм електроліту може зменшуватись при випаровуванні дистиляту з його складу, або ж через його витікання при порушенні герметичності корпусу АКБ.
В першому випадку слід регулярно доливати до штатного рівня дистильовану воду і підзаряжати аккумулятор. Діагностику герметичності корпусу і усунення протічок краще поручити автосервісу, де зроблять це якісно і з гарантією.
Потрібно уникати тривалого збереження батареї на морозі – електроліт може замерзнути і при розширенні запросто поломати пластини і навіть корпус батареї. Бувалі водії це знають і в суворі зими АКБ тримають в теплі.
Вийшла з ладу акумуляторна батарея? Зверніться до професіоналів. Наш автосервіс проводить прийом акумуляторів в ремонт зі всякими неполадками, наші майстри завжди допоможуть і порадою і ділом.